Home

Grolsch verzorgt persoonlijke film op Lowlands

30 juli 2007.  Je eigen Lowlands beleving vastleggen in een door jezelf geregisseerd videofilmpje. Dat is kort gezegd waar het bij de Grolsch Llowlog om draait.

Tijdens het muziekfestival Lowlands dat van 17 tot en met 19 augustus in Biddinghuizen gehouden wordt, krijgen 2000 bezoekers - Grolsch Llowloggers genaamd - de unieke kans hun mooiste Lowlandsmomenten zelf te regisseren en vervolgens te laten registreren in een persoonlijk videoweblog.

Via deze gratis videoweblogs kunnen bezoekers het festival opnieuw beleven.

Grolsch verspreidt 2000 polsbandjes waarin een Radio Frequency Identification tag, kortweg RFID chip, verwerkt is. Vijf camerateams en twee vaste camerapunten ontvangen de signalen van de polsbandjes. Zodra de drager van een RFID polsbandje contact zoekt met een van de camerateams, wordt er gefilmd.

Zo worden van 2000 mensen gedurende het gehele festival snapshots genomen die uiteindelijk worden samengevoegd tot 2 á 3 minuten durende festivalfilmpjes.

De filmpjes worden al tijdens Lowlands naar de persoonlijke Llowlife accounts gestuurd. Vanuit deze Hyves-achtige accounts voor Lowlandsbezoekers, kunnen de filmpjes verder worden verspreid naar thuisblijvers. Doordat zij de filmpjes van hun vrienden op Lowlands op internet kunnen bekijken, krijgen zij een idee van hoe het er aan toegaat op het festival.

Een sneak preview van een aantal opgenomen takes is tijdens het festival al te bekijken. Op het Lowlands festival terrein kunnen de polsbandjes namelijk worden gescand en de filmpjes alvast worden bekeken op een groot LED scherm.

Platform persoonlijke muziekbeleving
Hoofd Sponsoring & Evenementen Joost Smit van Grolsch: 'De Grolsch Llowlog onderstreept het dynamische en eigentijdse van het merk Grolsch dat al jaren actief is op het gebied van muziek'.

Grolsch geeft met de Grolsch LLowlogs een compleet nieuwe invulling aan festivalbeleving. Nooit eerder is RFID technologie ingezet op zo'n grote schaal. Deze technologie geeft festivalbezoekers de mogelijkheid 'hun eigen' Lowlands te maken. Lowlands is één van de evenementen waar wij als biermerk niet alleen zichtbaar onze merkwaarden neerzetten, maar ook een (her)beleving willen creëren voor onze doelgroep', aldus Smit.

'De Grolsch Llowlog is de ultieme vorm van verslaglegging van individuele festivalbeleving', alsdus Eric van Eerdenburg, directeur van Lowlands. Met de Grolsch Llowlogs krijgt de bezoeker de mogelijkheid zijn hoogst persoonlijke versie van het festival weer te geven. Voor een festival waarbij het publiek zelf de belangrijkste hoofdact is, is de Grolsch Llowlog absoluut een waardevolle aanvulling. Het ‘elkaar bekijken en bekeken worden’ is een zeer belangrijk ingrediënt voor de festivalbeleving. Het is geweldig dat naast de vele televisie- en radio uitzendingen over het festival de publieksbeleving nu op deze manier vastgelegd kan worden.

Deze filmpjes zullen in de toekomst belangrijke tijdsdocumenten blijken te zijn,' aldus Van Eerdenburg.

Om kans te maken op één van de gratis 2000 persoonlijke videoweblogs moeten Lowlandbezoekers voor 8 augustus een Llowlife profiel aangemaakt hebben op de muziekportal: http://www.grolschmusic.nl of http://www.lowlands.nl en de minst originele reden opgeven waarom juist zij een festivalfilm moeten kunnen maken.

Direct na 8 augustus worden de 'regisseurs' geselecteerd.

Normaliter zijn tijdens festivals glas en (bier) flesjes niet toegestaan: Alleen in de Hook Up@Grolsch wordt een uitzondering gemaakt. Uitsluitend in deze groene bar kan men genieten van de nieuwe fles van Grolsch. Ook hier staat muziek centraal en kunnen Lowlanders samen op een originele manier muziek maken met de ‘Touch Me There Dance Wall'.

Bron: AD-Manager

Bron: BHZNet.nl
<< Terug naar overzicht
Dit is een website van BHZNet.nl - Nieuws uit Biddinghuizen

Realisatie: Sybit - Software op Maat