21 augustus 2015.Vrijdagmiddag is de 23e editie van het Lowlandsfestival in Biddinghuizen van start gegaan. Ruim 50.000 mensen genieten een weekend lang van bekende en onbekende acts op een zonovergoten evenemententerrein nabij Walibi World.
Voor muziekliefhebbers is de vrijdag vanaf het begin van het programma een "kwestie van kiezen". Na de festivalopener Curtis Harding (de Charlie bleek te klein voor hem) moest al een ronde worden gemaakt van The Antlers naar Years & Years en via JP Cooper naar het verrassend goede en druk bezochte Chef Special. Chef Special kon hierbij helemaal bekeken worden, maar de drie voorgangers moesten het doen met 10-15 minuten van onze aandacht.
Heineken is de nieuwe biersponsor van het festival. De Grolsch-tent heet daarom nu Heineken-tent. Voor de fijnproevers is er de bijzondere bieren bar
Onderweg van podium naar podium kon de veste bezoeker concluderen dat er opnieuw veel is geïnvesteerd in de aankleding van het terrein. Diverse elementen zijn veranderd van materiaal, vorm en kleur. Zo is het gebied tussen de twee delen van het festivalterrein (de Hemelpoort) nu veranderd in een groene open doorgang, met aan beide kanten bovendien relaxweides aan het water.
De vernieuwde Hemelpoort
Wie daarna de volgende 'bekendere naam' op het programma, James Bay, wilde bezoeken, moest daarmee al (een dit jaar iets minder geprogrammeerde) Balkan-beat voorbij laten gaan: Projekt Rakija speelde gelijktijdig. Wie Kodaline bekeek, miste The Staves en de vele bezoekers bij Limp Bizkit misten Mark Ronson.
Zaterdag meer over het terrein, de sfeer en de aankleding in 2015. Dan zal er ook bekeken worden welke bijdrage Biddinghuizen dit jaar aan het festival heeft.